PDP klasa 1-3
Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów
01.06.2020 – 05.06.2020
PROPOZYCJA TYGODNIOWEGO PLANU ZAJĘĆ
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK | |
1. | FUNCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE | FUNCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE | FUNCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE | FUNCJONOWANIE OSOBISTE I SPOLECZNE | FUNCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE |
2. | PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJACE KREATYWNOŚĆ | PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ | ZAJĘCIA ROZWIJAJACE KREATYWNOŚĆ PDP | PDP PDP PDP | PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ |
3. | PDP W – F | PDP PDP | PDP PDP | PDP PDP | PDP |
4. | RELIGIA KÓŁKO ARYSTYCZNE KOŁO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE | ZAJĘCIA ROZWIJAJACE KREATYWNOŚĆ | PDP RELIGIA | ZAJĘCIA ROZWIJAJACE KREATYWNOŚĆ | W – F W- F |
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE
Moja rodzina – Zawody naszych rodziców
„Co to jest zawód?”-rozmowa
Jaki zawód wykonuje mama, Jaki zawód wykonuje tata? – rozmowa
„Zawody” – Film edukacyjny
Muzyk” – wiersz (autor Mariusz Niemycki)
Zagrały słodko skrzypce,
„Trili, li! Tra, la, la!” Fortepian przestał milczeć. Ach, kto tak pięknie gra?
Dwóch panów instrumenty przygotowało dziś
i grają jak najęci,
i grają znów na bis.
Kim oni są, kto powie, że grać jak nikt potrafią, muzykę mają w głowie
i w każdą nutkę trafią?
Odpowiedz na pytania:
Co robi muzyk? Na jakich może grać instrumentach?
Czy znasz jakichś sławnych muzyków? Na jakich grają instrumentach?
„Co to za instrument? – zagadka słuchowa
„Droga muzyka do skrzypiec” – zabawa matematyczna
Zaprowadź muzyka do skrzypiec. Znajdź najkrótszą drogę. Policz ile kroków musi zrobić muzyk. Mam 2 wersje. Większa mata, trudniejsza, dla starszych dzieci oraz mniejsza mata, łatwiejsza, dla młodszych dzieci.
Maty do pobrania tutaj Maty – muzyk
TEMAT: „Zwierzęta weterynarza” – układanka zwierząt z tangramu. Załączam tangram do wycięcia. Można go wydrukować na kolorowej kartce i wyciąć. Jeśli ktoś nie ma drukarki wystarczy, że przerysuje. Zabawa rozwijająca wyobraźnię, myślenie i umiejętności matematyczne.
„Weterynarz” – zagadki słowne
„Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka. / weterynarz /
Co to za zwierzę, jedyne na świecie?
Śmieje się ogonem – myślę, że już wiecie. / pies/
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma. często w teatrze lub w filmie gra. (aktor)
Wśród świateł jaskrawych pracuje, By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć I na białych kartach kolory rozłożyć. A potem możecie w niejednej gazecie Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach. (fotograf)
Jak się nazywa taki lekarz Którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz) Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo. (sprzedawca)
Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie? (strażak)
Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu. Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz. (kominiarz)
Kto tnie materiał, aby z części małych Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec)
Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)
Ktoś w białym fartuchu, skaleczony palec nam bandażuje, A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje. (pielęgniarka)
Temat: Drzewo genealogiczne
Stwórz swoje drzewo genealogiczne, namaluj w odpowiednich miejscach portrety swoich bliskich.
Opisywanie ilustracji „Rodzina”
– liczenie członków rodziny na ilustracjach
– dzielenie wyrazów na sylaby „ma-ma”, „ta-ta”, „brat”, itp.
– czytanie całościowe wyrazów MAMA, TATA
– układanie zdań z wyrazami: mama, tata, babcia, dziadziuś, siostra, brat.
Temat: Rozwiązywanie zagadek utrwalających znajomość pokrewieństwa
1.Syn mojej mamy to mój ……
2.To jest zagadka niezwykle prosta:
Kim jest dla ciebie twojej mamy siostra?
3.Ta dziewczynka i ten chłopak jedną mamę mają.
Odgadnij i powiedz prędko jak się nazywają?
4.Mama i tata to twoi …..
5.Problem to jest bardzo łatwy kim jest dla mnie tata mojego taty?
6.Pomyśl, a łatwa będzie zagadka
Kim jest syn syna twojego dziadka ?
7. Jak my nazywamy mamę naszej mamy?
Temat: Zajęcia domowe członków rodziny.
a) wypowiedzi nt. Jakie czynności wykonują w domu mama, tata, babcia …
b) „Pomocna dłoń” – Jakie są twoje obowiązki domowe?
Obrysujcie swoją dłoń na kartce i wytnijcie ją.
Na palcach wypiszcie sami lub przy pomocy rodziców swoje obowiązki domowe.
Temat: Moja rodzina: utrwalenie pojęć związanych z nazwami członków rodziny na podstawie wiersza.
„Rodzina”
Przedstawiam Państwu rodzinę swoją:
Tatuś z mamusią przy sobie stoją.
Babcia i dziadzio siedzą w fotelach,
Przy nich gromadka wnucząt się zbiera.
Przyszły dwie ciocie: Basia i Lusia A wujek Janek w kąciku usiadł.
My, czyli wnuki Kasia, Irena, Małgosia, Iza, Darek i Gienia.
Rodzinny wieczór wprost uwielbiamy, Bo naszą rodzinkę bardzo kochamy.
Gdy mama z tatą wychodzą z domu, Babcia rozpieszcza nas po kryjomu.
Ciasto upiecze, obiad doprawi, Ład i porządek rodzicom zostawi.
Kiedy do domu wszyscy wrócimy, Dziadek wesołe powie nowiny.
Mama przyrządzi nam podwieczorek,
A tata spyta: „Jak było w szkole?”
Kasia i Darek przyjdą wnet z ciocią,
A wujek Michał prowadzi pociąg.
Gdy przyjdzie lato, no – i wakacje,
Cała rodzinka ruszy na stację.
Wujek zawiezie nas hen – nad morze,
Wszyscy po pracy wypoczną dobrze.
Lecz póki zima i mroźne chwile,
My zaskoczymy Was dzisiaj mile.
dzisiaj ciepły uśmiech wszystkich prosimy,
Bo do albumu zdjęcie robimy.
Temat: Puzzle – moja rodzina
Wytnij obrazek po linii i spróbuj poukładać.
Połącz kropki i pokoloruj według wzoru
Posłuchaj piosenki o prawach dziecka
ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ
- Temat: Gry i zabawy ruchowe w domu.
Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku w domu – w tym konkretnie przypadku będą to skarpetki.
- Moja siostra królewna Piosenki dla dzieci – Arfik
- ZABIORĘ BRATA NA KONIEC ŚWIATA – Piosenka Dla Dzieci – PiesioTV
- Wykonanie plakatu ,,MAM PRAWO DO’’ na podstawie piktogramów PRAWA DZIECI (Bryk)
Źródło: http://wrekachdziecka.blogspot.com/2011/06/dzien-dziecka-nie-dla-dzieci.html
MAM PRAWO
1.Mam prawo do narodowości i tożsamości
2.Mam prawo do posiadania rodziny
3.Mam prawo do równości niezależnie od rasy i pochodzenia
4.Mam prawo do posiadania domu
5.Mam prawo do dostępu do nauki
6.Mam prawo do życia w czystym świecie
7.Mam prawo do opieki medycznej
8.Mam prawo do ochrony przed wyzyskiem
9.Mam prawo do prawa głosu w rodzinie – szkole – środowisku
10.Mam prawo do ochrony przed zagrożeniami
11.Mam prawo do ochrony przez powołane do tego instytucje
12.Mam prawo do adopcji
13.Mam prawo do życia w pokoju
14.Mam prawo do respektowania praw dzieci
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ
1.Dzieci świata – słuchanie/czytanie wiersza Danuty Gellnerowej pt.:
,,Dzieci’’
Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb
do ręki.
Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem.
Rozmowa na temat jak należy opiekować się dzieckiem?
Czy to prawda, że wszystkie dzieci na świecie są takie same? Lubią śpiewać, skakać i beztrosko się bawić. Ale czy wszystkie dzieci bywają też niegrzeczne?
2.Tacy sami choć całkiem inni – rozmowa na temat różnic między dziećmi/ludźmi na podstawie piosenki ZoZi – KAŻDY JEST INNY (piosenka dla dzieci, official video)
PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY
TEMAT: ( 3 godz.) Przybornik na biurko – z plastikowych butelek.
Do wykonania tego przybornika będziesz potrzebować:
– plastikowe butelki,
– kawałek materiału,
– dwustronną taśmę klejącą,
– nożyczki.
1.Ostrożnie rozetnij butelki, ostrze łatwo się ślizga po gładkiej plastikowej powierzchni
i można się zranić. Warto do nacinania wykorzystać małe nożyczki do paznokci.
2.Następnie oklej butelki taśmą dwustronną, na nią naklej materiał i zawiń do środka.
3.Oklejone materiałem pojemniki możesz połączyć ze sobą taśmą dwustronną albo klejem na gorąco.
Źródło: https://www.juniorowo.pl/drugie-tworcze-zycie-plastikowych-smieci-diy-dziecmi/
TEMAT: (1 godz.) Mydelniczka z plastikowej butelki.
Do wykonania tej pracy będziesz potrzebować tylko dużej plastikowej butelki i nożyczek.
1.Ostrożnie odetnij dno butelki, ostrze łatwo się ślizga po gładkiej plastikowej powierzchni i można się zranić. Warto do nacinania wykorzystać małe nożyczki do paznokci.
2.Krawędzie plastikowych butelek po przecięciu mogą być ostre, można je wtedy lekko opalić. Uwaga – gorący plastik bardzo parzy.
Źródło: https://www.juniorowo.pl/drugie-tworcze-zycie-plastikowych-smieci-diy-dziecmi/
TEMAT: ( 3 godz.) Doniczka z puszek.
Źródło: https://www.haart.pl/2017/02/doniczki-z-puszek/
Do wykonania tej pracy będziesz potrzebować:
– metalową puszkę dowolnych rozmiarów i pochodzenia,
– dwustronną taśmę klejącą,
– tkaninę (dowolną, może być jak na zdjęciu koronka)
– do dekoracji wstążkę lub inne elementy np. starą broszkę ( jak na zdjęciu),
– linijkę, taśmę krawiecką,
– nożyczki.
1.Dotnij materiał do rozmiarów doniczki.
2.Oklej puszkę dwustronną taśmą klejącą.
3.Przyklej odpowiednio docięty materiał,
4.Udekoruj wstążką lub w wymyślony przez ciebie sposób.
TEMAT: (3 godziny) Kwiaty z pomponów
Źródło: https://kreatywnediy.pl/kwiaty-z-pomponow/
Do wykonania tych kwiatów potrzebujesz:
– włóczkę w różnych kolorach,
– gałązki,
– klej lub taśmę dwustronną.
1.Zrób 3 pompony z dowolnej włóczki. Obejrzyj filmiki. Wybierz, który sposób wykonania pomponów bardziej Ci odpowiada.
2.Przymocuj pompony do gałązki. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
– przywiąż,
– przyklej taśmą dwustronną,
– przyklej klejem na gorąco.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
1.Ćwiczenia ruchowe z użyciem prostych przyrządów
2.Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup
Edukacja prozdrowotna
3.Bajka o wirusie- koronawirusie
RELIGIA
Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
- Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus J
Pomódl się dziś za wszystkie dzieci, te małe i te całkiem już duże. A zwłaszcza pomódl się za dzieci z naszej szkoły, bo w tym tygodniu obchodzimy Dzień Dziecka. Zrób znak krzyża i jeśli potrafisz odmów „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potrafisz.
- Drodzy uczniowie, na pewno pamiętacie jak Wam opowiadałam o tym, że Pan Jezus po swoim zmartwychwstaniu 40 dni ukazywał się swoim uczniom, a potem obiecał, że im ześle Ducha Świętego i wstąpił do nieba. 10 dni później, kiedy Apostołowie zamknięci w Wieczerniku modlili się, poczuli powiew wiatru i ujrzeli ogniki nad swoimi głowami – to zstąpił na nich Duch Święty. Uczniowie przestali się bać i zaczęli wszystkim opowiadać o Bogu. Także i my otrzymujemy od Ducha Świętego to, czego potrzebujemy. Dlatego spróbujmy modlić się o dary Ducha Świętego tak jak dzieci z teatrzyku, który zaraz obejrzycie:
- Możecie też posłuchać piosenki o Duchu Świętym:
Pamiętam o Was w modlitwie. Z Panem Bogiem J
KÓŁKO ARTYSTYCZE
Zapoznajcie się z nietypową odmianą teatru – teatrem cieni.
Teatr cieni – to rodzaj teatru lalkowego, w którym widz obserwuje na ekranie cienie rzucane przez dekoracje, rekwizyty, lalki i aktorów. Teatr ten powstał w Chinach w III wieku p. n. e.
Zapraszam do przygotowania domowego teatrzyku cieni . Jak to zrobić , pokazuje krótki filmik instruktażowy.
Chciałabym również żebyście spróbowali samodzielnie lub z pomocą rodziców lub rodzeństwa do tworzenia cieni sylwetek zwierząt. Można je tworzyć bezpośrednio na ścianie, mając za sobą źródło światła. Zabawa ta ćwiczy sprawność dłoni , pobudza wyobraźnię, zachęca do tworzenia własnych historyjek. Pod tym linkiem znajdziecie wzory, jak za pomocą dłoni odtworzyć na ścianie sylwetki zwierząt.
https://educarium.pl/images/blog/articles/teatr-cieni-dlonie-karta-pracy.pdf
Udanej zabawy!
KÓŁKO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE
Komputer jako źródło rozrywki – multimedialne programy komputerowe.
Źródło: http://radzilow.pl/2017/05/31/zyczenia-okazji-dziecka/
Sympatyczni UCZNIOWIE!
Z okazji Dnia Dziecka
Życzymy Wam, aby uśmiech
zawsze gościł na Waszych twarzach,
każdy dzień był wspaniała przygodą
i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.
Niech Wasze marzenia się spełniają!
Wasi nauczyciele
Zapraszam dzisiaj do rozrywki on-line. Wy bardzo dobrze sobie radzicie z układaniem puzzli. Wymaga to od Was dużej koncentracji i spostrzegawczości.
Przysyłam kilka propozycji.
PUZLE RODZINY
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/237232-puzle-rodziny
SPRZĄTANIE
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprz%C4%85tanie
Na stronie internetowej pod adresem
znajdziecie bardzo bogaty wybór puzzli od bardzo łatwych 9 – elementowych po bardzo skomplikowane ponad 100 elementów
Sam/ sama zdecyduj, który obrazek będziesz układać. Jak już będzie gotowy to zrób zdjęcie i pokaż co udało Ci się ułożyć.
Życzę dobrej zabawy.